Γεωργική Εκπαίδευση
Αλέξανδρος Κουτσούρης
Το μάθημα αποσκοπεί στην εξοικείωση των φοιτητών/τριών με τις έννοιες, μεθοδολογίες και πρακτικές της διδακτικής ιδίως όσον αφορά στα τεχνικά-επαγγελματικά προγράμματα (με έμφαση στη γεωργική εκπαίδευση).
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής /τρια θα είναι ικανός/ή:
- Να περιγράψει, διακρίνει και εξηγήσει τις βασικές και κρίσιμες έννοιες, θεωρίες και μεθοδολογίες της (γενικής και τεχνικής/ γεωργικής) εκπαίδευσης (και κατάρτισης).
- Να εκτιμήσει τις κατάλληλες στρατηγικές και μορφές/τεχνικές διδασκαλίας και τα κατάλληλα εποπτικά μέσα που θα εξασφαλίζουν, κατά περίπτωση, την επιτυχή έκβαση ενός εκπαιδευτικού γεγονότος.
- Να αναπτύξει/δημιουργήσει τους διδακτικούς στόχους, το σχέδιο διδασκαλίας και τον κατάλληλο τρόπο αξιολόγησης των εκπαιδευομένων στο πλαίσιο ενός αναλυτικού προγράμματος σπουδών.
- Να αξιολογήσει ένα εκπαιδευτικό γεγονός/ πρόγραμμα.
- Να συνεργαστεί με τους συμφοιτητές/τριές του/της για να συγκεντρώσουν τα απαραίτητα στοιχεία ώστε να συνθέσουν και να παρουσιάσουν μια εργασία σε συναφή με το αντικείμενο θέματα.
Το μάθημα αποσκοπεί στην εξοικείωση των φοιτητών/τριών με τις έννοιες, μεθοδολογίες και πρακτικές της διδακτικής ιδίως όσον αφορά στα τεχνικά-επαγγελματικά προγράμματα (με έμφαση στη γεωργική εκπαίδευση).
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής /τρια θα είναι ικανός/ή:
- Να περιγράψει, διακρίνει και εξηγήσει τις βασικές και κρίσιμες έννοιες, θεωρίες και μεθοδολογίες της (γενικής και τεχνικής/ γεωργικής) εκπαίδευσης (και κατάρτισης).
- Να εκτιμήσει τις κατάλληλες στρατηγικές και μορφές/τεχνικές διδασκαλίας και τα κατάλληλα εποπτικά μέσα που θα εξασφαλίζουν, κατά περίπτωση, την επιτυχή έκβαση ενός εκπαιδευτικού γεγονότος.
- Να αναπτύξει/δημιουργήσει τους διδακτικούς στόχους, το σχέδιο διδασκαλίας και τον κατάλληλο τρόπο αξιολόγησης των εκπαιδευομένων στο πλαίσιο ενός αναλυτικού προγράμματος σπουδών.
- Να αξιολογήσει ένα εκπαιδευτικό γεγονός/ πρόγραμμα.
- Να συνεργαστεί με τους συμφοιτητές/τριές του/της για να συγκεντρώσουν τα απαραίτητα στοιχεία ώστε να συνθέσουν και να παρουσιάσουν μια
Το μάθημα αποσκοπεί στην εξοικείωση των φοιτητών/τριών με τις έννοιες, μεθοδολογίες και πρακτικές της διδακτικής ιδίως όσον αφορά στα τεχνικά-επαγγελματικά προγράμματα (με έμφαση στη γεωργική εκπαίδευση).
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής /τρια θα είναι ικανός/ή:
- Να περιγράψει, διακρίνει και εξηγήσει τις βασικές και κρίσιμες έννοιες, θεωρίες και μεθοδολογίες της (γενικής και τεχνικής/ γεωργικής) εκπαίδευσης (και κατάρτισης).
- Να εκτιμήσει τις κατάλληλες στρατηγικές και μορφές/τεχνικές διδασκαλίας και τα κατάλληλα εποπτικά μέσα που θα εξασφαλίζουν, κατά περίπτωση, την επιτυχή έκβαση ενός εκπαιδευτικού γεγονότος.
- Να αναπτύξει/δημιουργήσει τους διδακτικούς στόχους, το σχέδιο διδασκαλίας και τον κατάλληλο τρόπο αξιολόγησης των εκπαιδευομένων στο πλαίσιο ενός αναλυτικού προγράμματος σπουδών.
- Να αξιολογήσει ένα εκπαιδευτικό γεγονός/ πρόγραμμα.
- Να συνεργαστεί με τους συμφοιτητές/τριές του/της για να συγκεντρώσουν τα απαραίτητα στοιχεία ώστε να συνθέσουν και να παρουσιάσουν μια
Οι φοιτητές/τριες πρέπει να είναι ικανοί/ες:
- να διακρίνουν βασικές έννοιες (παιδεία, εκπαίδευση, μόρφωση, κουλτούρα)
- να εξηγούν τη χρησιμότητα της τεχνικής-επαγγελματικής εκπαίδευσης των απασχολούμενων στη γεωργία,
- να διακρίνουν μεταξύ αφενός γενικής και τεχνικής εκπαίδευσης και αφετέρου εκπαίδευσης και κατάρτισης
Οι φοιτητές/τριες πρέπει να είναι ικανοί/ες:
- να περιγράφουν την εξέλιξη της γεωργικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα σε διαφορετικές περιόδους της ιστορίας του ελληνικού κράτους
- να αναφέρουν τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα των συστημάτων γεωργικής εκπαίδευσης που εφαρμόστηκαν στην Ελλάδα
- να αιτιολογούν τα αποτελέσματα των συστημάτων γεωργικής εκπαίδευσης που εφαρμόστηκαν στην Ελλάδα
ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΕΛ.Γ.Ο. «ΔΗΜΗΤΡΑ» στην αγροτική εκπαίδευση και κατάρτιση
- ο ακριβής προσδιορισμός των εκπαιδευτικών αναγκών στον πρωτογενή τομέα
- η προσφορά σύγχρονης πληροφόρησης και επίκαιρων επαγγελματικών γνώσεων στους αγρότες
- η βελτίωση των δεξιοτήτων των αγροτών στο πλαίσιο της επαγγελματικής δραστηριότητάς τους
Οι φοιτητές/τριες πρέπει να είναι ικανοί/ες:
- να περιγράφουν τα βασικά στοιχεία των συστημάτων γεωργικής εκπαίδευσης σε χώρες της ΕΕ.
- να συγκρίνουν τα εκπαιδευτικά συστήματα γεωργικής εκπαίδευσης σε χώρες της ΕΕ με το αντίστοιχο ελληνικό σύστημα(-τα).
Οι φοιτητές/τριες πρέπει να είναι ικανοί/ες:
- να ορίζουν την έννοια των (εκπαιδευτικών) ‘αναγκών’ και τις βασικές όψεις της έννοιας.
- να διακρίνουν διαφορετικούς τύπους αναγκών.
- να αναφέρουν τους παράγοντες που επηρεάζουν τις εκπαιδευτικές αλλαγές.
- να περιγράφουν τις διαδικασίες ανάλυσης των αναγκών.
Οι φοιτητές/τριες πρέπει να είναι ικανοί/ες:
- να ορίζουν το ‘αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών’ (ΑΠΣ), το ‘πλαίσιο σπουδών’ και τη χρησιμότητά τους.
- να περιγράφουν ένα ΑΠΣ (μοντέλο Kerr) και τη χρησιμότητά του.
- να προσδιορίζουν τα χαρακτηριστικά και τις προϋποθέσεις ενός τεχνικού-επαγγελματικού ΑΠΣ.
Οι φοιτητές/τριες πρέπει να είναι ικανοί/ες:
- να ορίζουν τον ‘αντικειμενικό διδακτικό σκοπό’ (κατά Tyler),
- να περιγράφουν τα βασικά χαρακτηριστικά του.
- να δίνουν παραδείγματα αντικειμενικών σκοπών.
- να αναφέρουν τα βασικά στοιχεία της ταξινομίας των αντικειμενικών σκοπών κατά Bloom et al., Taba και Μασσιάλα.
- να διακρίνουν τα επίπεδα των ταξινομιών και να δίνουν παραδείγματα από την εμπειρία τους.
Οι φοιτητές/τριες πρέπει να είναι ικανοί/ες:
- να αναφέρουν τα βασικά κριτήρια επιλογής των αντικειμενικών σκοπών.
- να αναφέρουν τις κύριες πηγές αντικειμενικών σκοπών και τη χρησιμότητά τους.
- να αναφέρουν αφενός τα οφέλη και αφετέρου τα βασικά στοιχεία κριτικής του υποδείγματος των ‘αντικειμενικών σκοπών’.
- να περιγράφουν τεχνικές ανάπτυξης ενός μαθήματος και να δίνουν παραδέιγματα.
Οι φοιτητές/τριες πρέπει να είναι ικανοί/ες:
- να ορίζουν τι είναι ‘μάθηση’.
- να αναφέρουν τα βασικά θεωρητικά και πρακτικά πορίσματα αφενός της συμπεριφοριστικής (behavioural) και, αφετέρου, της γνωστικής (gestalt) θεωρίας της μάθησης.
- να αναφέρουν τα βασικά θεωρητικά και πρακτικά πορίσματα των βασικών (επιμέρους) συμπεριφοριστικών θεωριών.
Οι φοιτητές/τριες πρέπει να είναι ικανοί/ες:
- να αναφέρουν τα βασικά θεωρητικά και πρακτικά πορίσματα των βασικών (επιμέρους) γνωστικών θεωριών.
- να αναφέρουν παραδείγματα εκπαιδευτικών τεχνικών, τα πλεονεκτήματα, τα μειονεκτήματά τους και τρόπους βελτίωσης της αποτελεσματικότητάς τους.
- να αναφέρουν τα πλεονεκτήματα της ενεργού μάθησης και να δίνουν παραδείγματα τεχνικών ενεργού εμπλοκής των εκπαιδευομένων στη διαδικασία διδασκαλίας-μάθησης.
Οι φοιτητές/τριες πρέπει να είναι ικανοί/ες:
- να καταγράψουν τα βασικά χαρακτηριστικά της βιωματικής μάθησης.
- να δώσουν παραδείγματα βιωματικής μάθησης.
- να αναφέρουν τα χαρακτηριστικά της κριτικής σκέψης και τις μεθόδους που προσιδιάζουν σε αυτή.
Οι φοιτητές/τριες πρέπει να είναι ικανοί/ες:
- να αναφέρουν τον ορισμό της δεξιότητας (κατά Guthrie).
- να περιγράφουν την ‘τμηματική προσέγγιση’ και την ‘οπισθοδρόμηση’ (Gilbert) στην τεχνική εκπαίδευση.
- να αναφέρουν τα βασικά ερωτήματα που αφορούν στο περιεχόμενο μιας δεξιότητας.
- να αναφέρουν τα κρίσιμα ερωτήματα που αφορούν στη διαδικασία μάθησης στην τεχνική εκπαίδευση.
- να περιγράφουν τη διαδικασία εκμάθησης δεξιοτήτων (κατά Seymour).
- να περιγράφουν τις κύριες τεχνικές ‘ανάλυσης εργασίας’.
Οι φοιτητές/τριες πρέπει να είναι ικανοί/ες:
- να ορίζουν την ‘αξιολόγηση’ και να αναφέρουν τα βασικά ερωτήματα στην αξιολόγηση ενός εκπαιδευτικού προγράμματος.
- να διακρίνουν μεταξύ διαφορετικών τύπων (εκπαιδευτικής) αξιολόγησης.
- να αναφέρουν τα κριτήρια μέτρησης της επίδοσης των εκπαιδευομένων.
- να αναφέρουν διαφορετικούς τρόπους αξιολόγησης των εκπαιδευομένων, τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματά τους.
- να αναφέρουν εναλλακτικά υποδείγματα εκπαιδευτικής αξιολόγησης.
- να ορίζουν τον ‘τριγωνισμό’ στην αξιολόγηση, τα πλεονεκτήματα και τον τρόπο διεξαγωγής του.
- να αναφέρουν τα βασικά στοιχεία της αξιολόγησης ενός ‘προγράμματος σπουδών’ με έμφαση στα τεχνικά-επαγγελματικά προγράμματα.
Ανοικτό Ακαδ. Μάθημα
Αρ. Επισκέψεων : 2083
Αρ. Προβολών : 13157
Ημερολόγιο
Ανακοινώσεις
- - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -