ΕΙΣΑΓΩΓΗ

Η στατιστική είναι ο επιστημονικός κλάδος που ασχολείται με μεθόδους συλλογής, οργάνωσης, παρουσίασης και ανάλυσης δεδομένων, και περιλαμβάνει πλήθος τεχνικών και μεθόδων που μετατρέπουν τα απλά δεδομένα σε αξιοποιήσιμη πληροφορία (Παπαδόπουλος., 2015) και χρησιμοποιείται σε διάφορες επιστημονικές περιοχές όπως είναι η Βιολογία, η Ιατρική, η Ψυχολογία, η Εκπαίδευση, η Κοινωνιολογία, η Πληροφορική, το Εμπόριο, η Γεωργία κτλ (Ζαχαροπούλου, 2010). Επιπλέον, η στατιστική αποτελεί χρήσιμο εργαλείο στον ευρύτερο τομέα της Αγροδιατροφής και κρίνεται αναγκαίο οι εμπλεκόμενοι να έχουν τέτοιες σχετικές γνώσεις.  Γι’αυτό τον λόγο δημιουργήθηκε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα με σκοπό την ανάδειξη της χρησιμότητας των μεθόδων της περιγραφικής και επαγωγικής στατιστικής στον ευρύτερο τομέα της Αγροδιατροφής και την παροχή σχετικών γνώσεων.

Τα προσδοκώμενα αποτελέσματα της εκπαιδευτικής ενότητας, , είναι η εκκίνηση χρήσης μεθόδων στατιστικής και ορθής ερμηνείας των αποτελεσμάτων τους από πλευράς των εμπλεκόμενων εργαζόμενων στον ευρύτερο τομέα της Αγροδιατροφής. Η χρήση μεθόδων περιγραφικής και επαγωγικής Στατιστικής (Κυριακούσης, 2000) σε όλες τις παραγωγικές διεργασίες στον ευρύτερο τομέα της Αγροδιατροφής θα μπορούσε να οδηγήσει στην δυνατότητα παρακολούθησης και αναβάθμισης της ποιότητας των προιόντων με χρήση κατάλληλων δεικτών ποιότητας ανά προϊόν. Παρουσιάζνται ενδεικτικά παραδείγματα του στατιστικού ελέγχου ποιότητας που χρησιμοποιείται σε διάφορες παραγωγικές διαδικασίες (Μπερσίμης κ.α., 2021).